Idei pentru micul dejun

Idei pentru micul dejun

 

Am facut cateva poze la mesele de mic dejun si le astern aici, ca sa va dau si voua idei. Nu mai trebuie sa spun de importanta micului dejun, ca acest lucru il invatam de mici. Uneori avem timp sa bem doar o cafea, sau sa ciugulim ce ramane de la copii. Dar in weekend ar fi bine sa pregatim un mic dejun mai special si colorat pentru cei dragi, si sa il savuram impreuna. Copiii mei ar manca cereale cu lapte zilnic, spre exasperarea noastra. Dar daca ii punem in fata faptului implinit, adica a farfuriei cu produsul finit, nu prea mai au de ales. 😀

Una dintre combinatiile perfecte pentru micul dejun, oua si legume. Pentru cei cu colesterolul marit, nu mai mult de 3 oua pe saptamana. Pentru mine, oul ideal e cel fiert aprox 2 minute. 🙂 O parte din galbenus e moale, perfect pentru gustul meu.

Iaurt grecesc, cu rodii si kumquats. O explozie de gusturi, acrisoara si revigoranta. Si arata si bine, in straturi. Pentru cei care nu stiu, si se chinuie sa curete rodiile, cel mai bine e sa curete fructul scufundat in apa. Altfel, stim cu totii cum arata bucataria. 🙂

Salata caprese with a twist. Niste valeriana adica, pentru ca nu aveam busuioc. Ulei de masline, sare si piper. Perfect pentru papilele noastre! 🙂

Sandviciul asta e perfect cu ton. Dar merge cu sunca si branza, sau ce va trece prin minte. Daca ungem partea de sus cu unt sau crema de branza si asezam felii de castraveti taiate pe lung cu mandolina, parca arata altcumva, nu? 🙂 Give it a try.

Budinca de chia. Acest super aliment, tare la moda de ceva vreme. Semintele de chia au mai mult calciu decat laptele, mai multi antioxidanti decat afinele si mai mult Omega 3 decat somonul. Wow!

Unii nu se pot obisnui cu textura gelatinoasa, si mie mi-a fost greu pana am acceptat-o. Dar odata ce te obisnuiesti, incepe sa iti placa. Daca stau scufundate in lichid, semintele isi maresc volumul de cateva ori, de aceea tin de foame si sunt recomandate in diete.  Eu am lasat semintele in lapte de vaca peste noapte, cam 6-7 linguri la 400 ml. Dimineata am impartit cantitatea in 2 pahare, si am adaugat cacao si miere intr-unul dintre pahare, iar in celalalt doar miere, dupa gust. Apoi in alt pahar am alternat straturi de chia, ca sa obtin o budinca in straturi.

Avocado, untul naturii. Unii zic ca nu are niciun gust. Eu as putea manca non stop. Bine copt, apoi zdrobit cu furculita, cu zeama de lamaie si sare. Intins pe paine prajita. Mmmmm, salivez deja:). Asocierea cu un ou moale e mereu binevenita. Al meu, cel din poza, n-a iesit ca la carte, dar a fost bun oricum.

 

Mereu am asociat porridge-ul cu o mancare saracacioasa. Absolut in toate povestirile si romanele care descriau viata familiilor mai amarate din Anglia, aparea aceasta fiertura de ovaz. Mi se parea ceva total neapetisant, si doar ca gand. Pana cand la un mic dejun servit la un hotel, satula de aceeasi mancare zi de zi, am zis hai sa incerc. Nu mi-a venit sa cred ce bunatate! Si cati ani risipiti fara sa stiu ce gustos si satios e porridge-ul. Dupa mai multe incercari, consistenta mea preferata o obtin cand adaug la o cana de lapte 4 linguri de fulgi de ovaz, si apoi fierb pana cand se ingroasa si devine „chewy”, vorba lui Raissa. Apoi adaug dupa gust, miere, scortisoara, si neaparat o piscatura de sare. Cel din poza de mai sus e completat de banane, merisoare si stafide. Dar imaginatia poate zburda. Fructe de padure, dulceata, cacao, bucati de ciocolata. Sau puteti sa il acompaniati cu bacon prajit, ciuperci trase la tigaie, pentru o masa fara dulce.

Asta cred ca e cel mai banal mic dejun. Piept de pui left overs, cascaval afumat, legume, o felie de paine neagra. Doar ca aranjate frumusel, devin apetisante, si atunci mai mici sanse sa refuze copiii din dotare.

Tuna rainbow salad. Salata de ton curcubeu. Ca tot abunda Instagramul de salate curcubeu, i-am pregatit si eu lui Rai pentru micul dejun, pentru ca este o adevarata devoratoare de ton. Ardei rosu si galben, fasole boabe, castraveti. Am uitat de rosii si porumb, ups. Un dressing simplu de ulei de masline si zeama de lamaie, emulsionat bine. Mai avea putin si manca si farfuria. 🙂

Sper ca va plac ideile pentru mic dejun. O sa mai adaug pe parcurs. 🙂

Bye!!! 🙂

 

 

Print Friendly

Share This:

Adaugă la favorite Legătură permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

  • Salut!

    Sunt Silvia. Bine ati venit pe site-ul meu! Sper sa fiu o sursa de inspiratie pentru voi, cei care cautati o reteta pentru cei dragi. Nu am niciun talent aparte, nu am pretentii de chef, doar imi place sa gatesc si sa pregatesc bucate bune pentru familia mea. :) So, for the love of food, va mai astept pe aici. Toodles!